Rozwiązania dla najczęściej spotykanych problemów
Zniknęły ikony
Grafiki są pamiętane w katalogu ~/.local/share/Odoo/filestore/<nazwa bazy danych>
(o ile nie zostało to zmienione w parametrach. Jeśli skopiowałeś bazę inaczej niż przez Database Manager (/web/database/manager), to katalog ten mógł się nie skopiować. Przyczyną problemów może być także mieszanie protokołów https i http (zaleca się przejście całkowicie na https).
Możemy w razie potrzeby wyczyścić wspomniany wyżej katalog i usunąć odwołania do niego w bazie danych:
delete from ir_attachment;
albo z konsoli Odoo:
In [1]: self._cr.execute("delete from ir_attachment")
In [2]: self._cr.commit()
Jednak w takim przypadku konieczne jest dodatkowo przeinstalowanie wszystkich modułów - począwszy do modułów Base oraz Web.
Zapomniane hasło
Zmiana hasła użytkownika admin (w bazie danych - psql):
UPDATE res_users SET password='haslo' where login='admin';
Błąd przy starcie Odoo
Czasem po zaktualizowaniu modułu może się pojawić błąd uniemożliwiający uruchomienie programu. Możemy sobie z nim poradzić na kilka sposobów:
- Poprawić pliki modułu, lub wyłączyć niektóre z nich (w manifeście lub init).
- Usunąć katalog z modułem i uruchomić Odoo. Następnie przywrócić katalog i w trybie deweloperskim odświeżyć listę katalogów a następnie zainstalować moduł. Przy starcie Odoo pomija nie znalezione moduły. Potem - przy instalacji rozwiązuje zależności.
- Zaktualizować moduły z konsoli. Aktualizacja modułu web aktualizuje praktycznie całe zaplecze:
#!/bin/bash
export DISPLAY=:0
PATH= [wewntualne ustawienia]
NAME=odoo
CONFIG= [ ścieżka do pliku konfiguracyjnego]
USER=odoo
DB=[baza danych]
./odoo-bin -u web -d $DB --config $CONFIG
exit 0
Co dalej?
Wiele różnych porad (po angielsku) znajdziesz na stronie: http://www.odoo.gotodoo.com
Wprowadzenie do Odoo 11 (i nie tylko): https://www.bistasolutions.com/resources/author/admin/