Rozwiązania dla najczęściej spotykanych problemów

Zniknęły ikony

Grafiki są pamiętane w katalogu ~/.local/share/Odoo/filestore/<nazwa bazy danych> (o ile nie zostało to zmienione w parametrach. Jeśli skopiowałeś bazę inaczej niż przez Database Manager (/web/database/manager), to katalog ten mógł się nie skopiować. Przyczyną problemów może być także mieszanie protokołów https i http (zaleca się przejście całkowicie na https).

Możemy w razie potrzeby wyczyścić wspomniany wyżej katalog i usunąć odwołania do niego w bazie danych:

delete from ir_attachment;

albo z konsoli Odoo:

In [1]: self._cr.execute("delete from ir_attachment")
In [2]: self._cr.commit()

Jednak w takim przypadku konieczne jest dodatkowo przeinstalowanie wszystkich modułów - począwszy do modułów Base oraz Web.

Zapomniane hasło

Zmiana hasła użytkownika admin (w bazie danych - psql):

UPDATE res_users SET password='haslo' where login='admin';

Błąd przy starcie Odoo

Czasem po zaktualizowaniu modułu może się pojawić błąd uniemożliwiający uruchomienie programu. Możemy sobie z nim poradzić na kilka sposobów:

  1. Poprawić pliki modułu, lub wyłączyć niektóre z nich (w manifeście lub init).
  2. Usunąć katalog z modułem i uruchomić Odoo. Następnie przywrócić katalog i w trybie deweloperskim odświeżyć listę katalogów a następnie zainstalować moduł. Przy starcie Odoo pomija nie znalezione moduły. Potem - przy instalacji rozwiązuje zależności.
  3. Zaktualizować moduły z konsoli. Aktualizacja modułu web aktualizuje praktycznie całe zaplecze:
#!/bin/bash

export DISPLAY=:0
PATH= [wewntualne ustawienia]
NAME=odoo
CONFIG= [ ścieżka do pliku konfiguracyjnego]
USER=odoo
DB=[baza danych]

./odoo-bin  -u web -d $DB --config $CONFIG

exit 0

Co dalej?

Wiele różnych porad (po angielsku) znajdziesz na stronie: http://www.odoo.gotodoo.com

Wprowadzenie do Odoo 11 (i nie tylko): https://www.bistasolutions.com/resources/author/admin/