KOMUNIKACJA
Jaka jest rola komunikacji [NCB]?
Komunikacja obejmuje skuteczna wymianę informacji pomiędzy stronami oraz zrozumienie przez nie tych informacji. Skuteczna komunikacja jest niezbędna dla sukcesu projektów, programów i portfeli.
Właściwe informacje powinno się przekazywać odpowiednim stronom, w dokładny i konsekwentny oraz spójny sposób, spełniając ich oczekiwania. Komunikacja powinna być użyteczna, jasna i punktualna.
Jakie są formy komunikacji [NCB]?
ustna, pisemna, w postaci tekstowej lub graficznej, statycznej lub dynamicznej, formalnej lub nieformalnej, dobrowolnej lub wymuszonej Komunikacja może wykorzystywać rozmaite środki przekazu takie jak wydruk lub postać elektroniczna.
Komunikacja może odbywać się w ramach rozmów, spotkań, warsztatów i konferencji lub poprzez
wymianę raportów bądź notatek ze spotkań. Kierownictwo projektu, programu i portfela przygotowuje plan komunikacji. Dokument wskazujący, kto otrzyma jakie informacje i kiedy, może być przydatnym narzędziem zapewniającym skuteczna komunikacje.
Ważna kwestia jest uwzględnienie poufności w kontekście komunikacji. Jeśli w sposób bezpośredni lub pośredni przekaże się poufne informacje komuś, kto nie powinien ich poznać, może to mieć niekorzystny wpływ na projekt lub stałe struktury organizacji.
Wymień typowe informacje poufne [NCB]
Do informacji poufnych należą: tajemnice handlowe, informacje marketingowe oraz własność intelektualna.
Co obejmuje zarządzanie spotkaniami [NCB]?
przygotowanie do spotkania, przeprowadzenie spotkania, sprawozdawczość wyników spotkania oraz śledzenie działań wynikających z przeprowadzenia spotkania.